Kampanyalar

KKB Kaydı Sorgulama Hatalı Kayıt Nasıl Silinir ?


Diyelim ki bir banka şubesine gittiniz ve kredi talebinizi müşteri temsilcisine ilettiniz. Müşteri temsilcisi halk arasında kara liste olarak da bilinen KKB sistemine giriş yaparak daha önce hakkınızda negatif kredi kaydı olup olmadığını kontrol eder. Eğer daha önce başka bir bankadan kullandığınız krediyle ilgili bir sorun varsa banka yetkilisi size problemi "KKB kayıtla


Diyelim ki bir banka şubesine gittiniz ve kredi talebinizi müşteri temsilcisine ilettiniz. Müşteri temsilcisi halk arasında kara liste olarak da bilinen KKB sistemine giriş yaparak daha önce hakkınızda negatif kredi kaydı olup olmadığını kontrol eder. Eğer daha önce başka bir bankadan kullandığınız krediyle ilgili bir sorun varsa banka yetkilisi size problemi "KKB kayıtlarınızda sorun gözüküyor" veya "bir başka banka kullandığınız kredide problem gözüküyor" şeklinde aktarır. Banka yetkilisi sorgulama sırasında sorunlu kaydın hangi banka tarafından yaratıldığını göremez.

KKB'ye başvurup sorunlu kaydın hangi banka ait olduğunu öğrenebilir miyim ?

Hayır! Sır kapsamındaki kişisel bilgilerinizin güvenliği açısından KKB'ye doğrudan ulaşarak bilgi almanız kesinlikle mümkün değildir. Yani KKB'nin soruna konu olan kaydınızı ya da kayıtlarınızı KKB'ye şahsen telefonla, e-posta mesajı ya da faksla yapacağınız başvurularınız üzerine belirleyerek size bilgi verme olanağı ve yetkisi bulunmamaktadır. Sorununuz ne olursa olsun size yardımcı olabilecek tek kurum yeni kredi başvurusu yaptığınız KKB üyesi kuruluştur. Bu KKB üyesi kuruluş haricinde hiçbir diğer kuruluş size bu konu hakkında bilgi veremez.

Sorunlu kredi kaydım yok, hatalı KKB kaydımı nasıl düzeltebilirim ?

Eğer gerçekten daha eski bir döneme ait sorunlu bir kredi kaydınız olmadığına eminseniz, isim benzerliği veya bu tip sebeplerle sizin adınıza hatalı bir kayıt yaratıldığını düşünüyorsanız, tarafınıza sorunlu kayıt ile ilgili bilgi verilmesi için kredi başvurusu yaptığınız kuruma bu talebinizi iletmeniz gerekmektedir.

Şube yetkilisi kısaca MİDES (Müşteri itirazları değerlendirme sistemi) olarak adlandırılan özel bir sistem aracılığıyla söz konusu sorunlu kaydın gerçek durumunu, kaydı paylaşıma açmış KKB üyesinden kısa sürede öğrenerek sizi bilgilendirecektir. Bu sistem sayesinde eğer size ait bir kaydın içerdiği bilgilerde yanlışlık olduğu ya da isim benzerliği sebebiyle başkasına ait sorunlu bir kaydın sizin kayıtlarınız arasında karışmış olduğu belirlenirse, gereken düzeltme işlemi bu kayıtları paylaşıma açmış olan KKB üyesi kuruluş tarafından en kısa sürede düzeltilecek ve kredi başvurunuz yeniden değerlendirelecektir. KKB'nin, üyelerinin paylaşıma açmış oldukları bilgiler üzerinde herhangi bir değişiklik ya da yorum yapma yetkisi bulunmamaktadır.

KKB kaydım ne zaman kendiliğinden silinir ?

KKB üyesi kuruluşların KKB sisteminde paylaşıma açmış oldukları hesap kayıtları, kapanış tarihlerinden itibaren 5 yıl süreyle paylaşımda kalmaktadırlar.

“İdari Takip” ya da “Kanuni Takip” kodu ile kapanmış olan hesaplar da tüm borç ödenmiş olsa dahi, kapanış tarihlerinden itibaren 5 yıl süreyle ilgili kod (“İdari Takip” ya da “Kanuni Takip” kodu) ile paylaşımda kalacaklardır ve bu kayıtların “borcun ödenmiş” olması gerekçesiyle paylaşımdan çıkarılmaları mümkün değildir.